مقاله شناخت بازارهای فرش

نویسنده : زارع سه شنبه 16 آبان 1396 04:53 ق.ظ  •   

مقاله شناخت بازارهای فرش

  • مقاله شناخت بازارهای فرش

    این مقاله کامل در 102 صفحه تنظیم و ویرایش شده است جهت
    مشاهده قسمتی از مقدمه، قسمت توضیحات مراجعه نمایید
    دسته: حسابداری
    بازدید: 31 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 194 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 102

    قیمت فایل: 10,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

    مقدمه:

    فرش مهمترین کالای غیر صادراتی کشور است که طی
      چهاردهه گذشته بیش از4/1 ارزش صادرات غیر نفتی را
    تشکیل داده است. متوسط سهم آن ازصادرات غیرنفتی از27/21درصد طی
    سالهای 1357-1338به 87/36درصد دردهه بعد از انقلاب
    (67-1358)  رسیده است. طی سالهای برنامه اول ودوم توسعه حدود
    87/38درصد ازارزش صادرات غیرنفتی از صدورفرش دستباف تامین شده
    است.اما درسالهای بعد از برنامه اول توسعه سهم آن ازصادرات غیر
    نفتی روبه نقصان گذاشته به نحوی که از44/2درصد درسال1373به 09/13
    درصد درسال1380کاهش یافته است. به طور کلی طی چند دهه اخیرصادرات
    غیرنفتی کشور ازصادرات فرش دستباف تاثیر چشمگیری پذیرفته است.
    صادرات غیرنفتی با افزایش یا کاهش صادرات فرش دستباف نوسانهای
    شدیدی را تجربه نموده است وبا توسعه کمی وکیفی صادرات غیرنفتی
    ظهورکالاهای جدید درصادرات غیرنفتی، رکود بازار فرش دستباف ایران
    وجهان سبب شد که سهم فرش دستباف ازصادرات غیرنفتی رو به کاهش
    گذارد. بدین ترتیب صادرات غیرنفتی از شرایط تک محصولی صدور فرش
    دستباف رهایی یافته و ازتنوع کمی وکیفی کالای مختلف برخوردار شده
    است. (حسینی، 1383)

    فرش دستباف به علت مرغوبیت کاربری وقیمت تمام شده آن بیشترمصرف
    خارجی داشته وبازارداخلی بسیارگسترده است.ازنظراقتصادی فرش دست
    باف کالایی لوکس وبا دوام است وازکشش درامدی بالایی برخوردارمی
    باشد، بنابراین با افزایش سطح درآمد ملی ورشد اقتصادی کشورهای
    واردکننده،چنانچه تبلیغات موثری برای ایجاد سلیقه مصرفی وجود
    داشته باشد، بازارجهانی مصرف فرش دستباف گسترش می یابد. درایران
    ازسال1362صادرات غیرنفتی بویژه فرش دست باف به تدریج دوران رکود
    خود راپشت سرگذاشت وسیرصعودی خودرابه طورناهماهنگ آغازکرد. دلیل
    این تحرک کاربرد برخی ازمکانیسم های تشویقی برای صادرات
    بود.ازجمله سیاست های تشویقی دراین سالهامی توان به افزایش مهلت
    واریزپیمان ارزی ومصرفی نرخ ارزشناوربه جای نرخ ارزترجیحی اشاره
    کرد.مصرفی نرخ ارزشناوربه جای نرخ ارز ترجیحی توسط بانک مرکزی
    درسال 1369باعث شد که درآمد صادرکنندگان ازجمله فرش به بیش ازسه
    برابرافزایش پیداکند،بطوریکه صادرکنندگان درازای تحویل هردلاربه
    جای 425ریال(نرخ ترجیحی)معادل 1350ریال دریافت می کردند.واین باعث
    افزایش صادرات درسالهای بعد شد. 

    قیمت فایل: 10,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

    x

    این مطالب را نیز ببینید!

    این تحقیق طبق فرمت دانشگاهی و به صورت منظم و کامل و مطالب خوب تنظیم ...

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

 



برچسب ها: مقاله ، شناخت ، بازارهای ، فرش ،
آخرین ویرایش: - -


 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic